• +387 (030) 511 565
Program za mobilnost mladih

GRÓDEK NAD DUNAJCEM

Piše: Nerina Čelam

Zdravo svima. Ja sam Nerina Čelam, volonterka Centra za edukaciju mladih. U okviru programa Travel for knowledge CEM šalje mlade ljude na različite seminare u različite gradove pa čak i van Bosne i Hercegovine. Ove godine smo išli u Poljsku u grad Gródek nad Dunajcem i tamo smo proveli šest dana.

Odsjeli smo u sklopu apartmana “Dom Wczasowy “Stalownik” w Bartkowej”. Hrana mi se nije nešto pretjerano svidjela i nismo imali pitku vodu. Svake dvije godine ACTIVE organizuje kongres, tako da je ACTIVE ove godine organizovao ljetni kamp i kongres, a pošto se sve to dešavalo u Poljskoj, u planiranju toga im je pomogla organizacija IOGT Polska.

Iz Travnika smo krenuli u subotu i došli smo u Novi Sad oko šest ujutro. Iz Novog Sada smo krenuli oko 8 ujutro zajedno sa Centrom za omladinski rad (CZOR) za Poljsku i stigli smo oko 19 sati. Ismail i ja smo bili izabrani kao delegati na kongresu, pa smo imali dosta obaveza oko toga. Nakon kongresa smo imali večeru, a onda internacionalno veče. Pošto smo morali to organizovati, napravili smo tradicionalnu bosansku kafu, a iz Bosne smo  ponijeli sudžuk, bosanski lokum i rahat lokum kao i vlašićki sir.

Svaku noć smo imali organizovanu muziku, disko i kino. Gitaru nam je svirao Adam, koji je jako talentovan i pjesme grupe koje smo obradili su The Beatles, ABBA i mnoge druge. U kampu smo imali mnogo radionica, a ja sam mogla otići na samo jednu koja je bila zadnji dan kampa. U srijedu smo išli na ekskurziju. Ne znam tačno kako se zove grad, ali znam da je otprilike dva sata vožnje autobusom udaljeno od Gródeka nad Dunajcem. Imali smo otprilike pola sata da razgledamo malo to mjesto u kojem smo bili i onda smo imali vožnju brodom. Kada smo se vratili s broda, imali smo još malo vremena da prošetamo po gradu i kupimo neke suvenire.

Kada smo se vratili s ekskurzije, imali smo proslavu povodom 160 godina postojanja IOGT-a. Baš smo se divno proveli. U četvrtak smo imali važan dan za našu organizaciju, kao i za kongres, ali i za ACTIVE-sobriety friendship and peace organizaciju, jer je izabran potpuno novi bord i novi predsjednik ACTIVE-a. U bordu se sad nalazi i član naše organizacije.

Kada smo s tim završili, sastali smo se s grupom, pa smo otišli u veliku salu i igrali UNA. Petak je bio naš zadnji dan u Poljskoj i ostao je nezaboravan. Taj dan sam imala jednu radionicu i poslije te radionice smo se spremali za ACTIVE Fair of Greatness, gdje smo trebali predstaviti našu organizaciju. Iz Travnika smo ponijeli promotivne materijale dosadašnjih akcija u CEM-u i također smo ponijeli zastavu sa Heartbeat kampa koji se održao kod nas 2013. godine. Poslije ACTIVE  Fair of Greatness, imali smo Festival boja i koristili smo boje koje se koriste za festival boja u Berlinu kao i za Holi u Indiji.

U 1 sat ujutro smo ispratili prve putnike, a mi smo trebali krenuti u subotu oko 9 sati. Upoznala sam mnogo novih ljudi i nadam se da ću sa svima ostati u kontaktu. Od svih učesnika na kampu, najviše me inspirisala Helga, koja živi na Islandu i boluje od multiple skleroze. Ona je učestvovala u svim aktivnostima na kampu i inspirisala mnoge ljude pored mene.

Osim Helge tu je bila i Birute. Ona živi u Latviji i ima nevjerovatan glas. Poslije doručka u subotu ujutro smo saznali da će autobus koji nas treba odvesti do Novog Sada kasniti, tako da smo krenuli u 10:30. Put nam je prošao u super raspoloženju. Na granici između Mađarske i Srbije ispred nas je bila kolona od 15 do 20 kilometara i na granici smo čekali 4 sata. Kada smo stigli u Novi Sad, čekao nas je drugi vozač koji nas je trebao odvesti do Travnika.

Put kroz Bosnu je bio uredu, i prošao je bez većih problema. Jedini problem je predstavljala naša cesta. Dok smo prolazili kroz Bosnu, pravili smo dvije pauze. Jedna je bila čim smo prošli bosansku granicu, a druga je bila u Doboju. Ostatak puta je prošao u iščekivanju znaka na kojem piše “Travnik”. Kada sam vidjela medresu, Stari grad, džamije, nije bilo sretnije osobe od mene.